אי הפללה באילינוי: עד 10 גרם קנאביס לשימוש עצמי

אילינוי הפכה למדינה ה-20 בארה”ב שמפסיקה באופן רשמי את הפללת צרכני הקנאביס. החוק אושר על ידי המושל וייכנס לתוקפו באופן מיידי. הענישה הפלילית על החזקה של עד 10 גרם קנאביס תבוטל – קנסות כספיים יוטלו במקום. שינוי משמעותי נוסף נקבע גם בחוקי הנהיגה תחת השפעת קנאביס.

הלילה (ערב יום ו’, שעון ארה”ב) חתם ואישר מושל אילינוי ברוס ראונר, חבר המפלגה הרפובליקנית, את החוק החדש להפסקת הפללת צרכני הקנאביס במדינה. החוק נכנס לתוקפו באופן מיידי והופך בכך את אילינוי למדינה ה-20 בארה”ב המאשרת חוקים מסוג זה.

ברוס ראונר, מושל מדינת אילינוי. רפובליקני שאישר בעבר את חוק הקנאביס הרפואי במדינה, ועכשיו צריך להחליט אם לאשר גם אי-הפללה.
ברוס ראונר, מושל אילינוי: אישר בעבר את חוק הקנאביס הרפואי במדינה, וכעת גם את החוק לאי הפללה.

עד כה קבע החוק באילינוי שהחזקה של עד 2.5 גרם מריחואנה נחשבת אמנם לעבירה קלה יחסית, אך גוררת עונשים של עד 1,500$ קנס ו/או עד 20 ימי מאסר בכלא. החזקה של עד 10 גרם בחוק הישן נחשבה לעבירה חמורה יותר שמוסיפה עוד חצי שנה לתקופת המאסר, לצד הקנס.

לעומת זאת החוק החדש מתירני בהרבה: תושבי אילינוי יוכלו להחזיק על עצמם החל מהיום עד 10 גרם קנאביס לשימושם האישי ללא כל חשש מאישום פלילי כזה או אחר. במידה וכן ייתפס אזרח עם כמות זו הוא יוענש בקנס של על 100 עד 200 דולר בלבד.

אך זה לא הכל. החוק החדש נוגע גם בנושא רגיש נוסף – זה של הנהיגה תחת השפעה. עד כה החוק באילינוי היה זהה לזה של ישראל – כל כמות קנאביס הנמצאת בדם בעת נהיגה נחשבת לעבירה, וזאת למרות ששרידי קנאביס נשארים גם שבועות לאחר שימוש.

על פי החוק החדש נקבע גבול של 5 נאנוגרם שלעמדת המדינה יתגלה במידה והנהג צרך קנאביס בשעתיים האחרונות. יש לציין שגם על גבול נמוך זה יש ביקורות מצד צרכני הקנאביס.

הצעת החוק להפסקת הפללת צרכני הקנאביס באילינוי אושרה על ידי הסנאט במדינה כבר בשנת 2015, אך בוטלה בעקבות וטו שהטיל המושל. ההצעה ביקשה להתיר עד 15 גרם קנאביס לשימוש אישי עם קנס של עד 125$ בלבד וכן עד 15 נאנוגרם THC בנהיגה. ראונר העדיף להתיר עד 10 גרם כאמור, להגדיל מעט את הקנס ל-200$ ולהתיר עד 5 נאנוגרם THC בנהיגה.

בישראל נחשבים צרכני הקנאביס לעבריינים פליליים, בכל כמות קנאביס שייתפסו איתה. העונש הקבוע בחוק עומד על עד 3 שנות מאסר על שימוש עצמי במריחואנה.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר